Már a COVID előtt is tartottunk online tréningeket, de igazából a COVID évei alatt tanultuk meg, hogy mitől lesznek igazán élvezhetőek és sikeresek a virtuális tréningek. 2020 előtt a tapasztalt tréning cégek mind kimunkálták, hogy hogyan tartsanak olyan tréningeket, amik egyszerre hasznosak és élvezetesek a résztvevők számára.

Aztán 2020 márciusában gyakorlatilag megszűntek a tantermi tréningek. Voltak szervezetek, akik teljesen szüneteltették a képzéseket, de sokan áttértek a virtuális képzésre. Mi pedig alkalmazkodtunk. Aztán 2021, 2122 után sok szervezet már nem tért vissza az eredeti intenzitással a tantermi képzésekhez. Ebben nagy szerepe volt annak, hogy bebizonyosodott, hogy a hatékonysága megközelíti a tantermi képzésekét és olcsóbb, könnyebben illeszthető a résztvevők időrendjébe, különösen, ha jelentősek a földrajzi távolságok a résztvevők között.
Most, hogy már több mint 5 éves intenzív tapasztalatunk van a virtuális tréningekben elég tisztán látjuk, hogy miben más, mi kell a sikerességükhöz. Álljon itt három fontos elem ezek közül:
- A Learning journey felépítése – Az online alkalmak legfeljebb 4 órásak lehetnek, és viselkedésváltozás érdekében itt még fontosabb, hogy a részvevők többször találkozzanak a tanultakkal. Ezért megnőtt az előkészítő, utókövető feladatok jelentősége. Ezeket pedig célszerű összefogni valamilyen online platformon.
- A figyelem és az elkötelezettség fenntartása – A virtuális alkalmakkor még nagyobb a kockázata, hogy a résztvevők elveszítik a figyelmüket. Nagyon könnyű elkezdeni e-mail-ekre válaszolni, chatelni vagy egyszerűen netezni. Éppen ezért kritikus a gyakori interakció, a változatosság, az eszközhasználat (Conceptboard, Menti, Ideaboardz, Kahoot, etc.), a kiscsoportok használata.
- Testre szabottság – A résztvevők akkor tudnak könnyen jelen lenni, ha valami számukra igazán hasznos, fontos dolog történik. Ezért a virtuális tréningek esetében még fontosabb a célok tűpontos meghatározása és a gondos résztvevő kiválasztás. Csak olyanok vegyenek részt a képzésen, kiknek tényleg szükségük van rá.
Mi a Flowban ezeket a szempontokat alapként kezeljük. Ez az egyik fontos összetevője annak, hogy sok ügyfelünk választ minket nemzetközi vezetőképző programjának vitelére. A virtuális forma biztosítja a költséghatékonyságot, míg az átgondolt, professzionális megvalósítás biztosítja az eredményességet.






Kapcsolattartó és projekt koordinátor vagyok a @Flow Digitális Üzletágban.


tokkal dolgozom változási folyamatokban, abban támogatva őket, hogy inspirálják a csapatukat és fent tudják tartani a motivációt. A közös munka során a változások támogatására és a vezetésfejlesztésre koncentrálunk: arra, hogy inspiráló környezetet hozzanak létre, meghatározzák a jövőképüket, szerepmodellként tekintsenek rájuk, támogassák és fejlesszék az embereiket, illetve növeljék az elkötelezettséget.
Kispesta Zsuzsa
Fábián László
Győrvári Noémi











































