Skip to main content

Az életünkben mindennaposak a konfliktusok, legyen szó családtagról, ismerősről, vagy kollégáról. Feszültség forrása bármi lehet, az olyan apróságoktól kezdve, mint hogy valaki nem mosogatja el maga után a bögréjét, egészen addig, hogy nem készül el valamilyen fontos anyag a megadott határidőre. A kérdés minden esetben az, vajon hogyan kezelhetők ezek a helyzetek úgy, hogy egymással békében, együttműködően, jó hangulatban tudjunk élni.

Az eredményes konfliktuskezelés lényege röviden 3 pontban összefoglalható:

  1. Először magadban tisztázd, hogy kinek kivel van gondja: te okozol a másiknak problémát, vagy neked van bajod a másikkal?
  2. Őszintén és támogatóan figyelj oda a másikra: értő módon foglald össze, és jelezd vissza amit a másiktól hallasz, és amit a másikon látsz, anélkül, hogy „okos” tanácsokat osztogatnál
  3. Érthetően, minősítés nélküli kommunikálj: oszd meg a másikkal, hogy mivel van bajod, és az miért okoz neked problémát.

Egyszerű, nem? Elméletben igen, viszont ahhoz, hogy mindezt a mindennapokban magabiztosan alkalmazhasd, érdemes jobban elmélyedni a témában, és megismerni néhány technikát is.

Nézd meg, hogy miről szól konfliktuskezelési kurzusunk!